25 Aralık 2009 Cuma

Nasıl yaşlanıyorum var ya...

Hayvan bir "ilk gençlik" geçirdim. Ne kadar başka bir sıfat bulmaya çalışsam da gerçekten en uygunu "hayvan". Kimsenin götü yemediği sol eylemlerde en önde bayrak tuttum, kimliğimi evde bırakıp şehir şehir dolaştım, black metal gruplarında çaldım, kompozitörlük eğitimi aldım, en parasız zamanımda gaza gelip Pink Floyd konserine giderek üstüne üstlük öncesinde koluma "the Wall" dövmesi yaptırdım, yazarlık yapıp henüz 20 yaşında dünyadaki 7 yazardan biri seçildim (evet bir gün herkes 15 dakikalığına meşhur olacak), bir gecede 8 tane arjantin fondipleyip ayakta kaldım, 2 saatte 18 duble rakı içip (yarısı sek ve fondip) komaya girdim, bütün paramı plaklara ve kitaplara yatırdım, 18 yaşında kendi paramla kendi kafemi açtım, fırsat bulduğum her vakit içtim, fırsat yoksa da yarattım...

Şimdi ise, emekli albaydan halliceyim. Antremanlarını kaçırmayan, sigarayı mümkün mertebe azaltmış, bol bol yemek yapan, "semaver, nargile ve deniz kıyısı" üçlemesine aşık, güleryüzlü bir emekli albay. Bayramda karşılaşsak elimi öpüp harçlığınızı alırsınız, o derece...

Kendimi zorlamıyor muyum? Hayır efendim. Her hafta antremandan sonra arkadaşlarla Alsancak'ta içmeye çalışıyorum, ne bileyim dışarı çıkıyorum elimden geldiğince, mekan sahipleriyle oturup grav çeviriyorum, hemen geyiğe dahil oluyorum vs...

Ama birşey söyleyeyim mi? Misal hiç bira çekmiyor canım artık... Ayakta, sıkış tepiş bir ortamda konser dinlemek yoruyor beni, sadece Ortaçgil konserlerini kaçırmıyorum, oturarak ve açıkhavadaysa eğer... Yazın haftasonları Çeşme'ye kaçıp 5-6 saat aralıksız yüzüyorum koylarda. Mümkün mertebe doğaya veriyorum kendimi. Çaya değilse bile türk kahvesine allah gibi tapıyorum. Tek başıma dışarı çıkıp (ki hiç huyum değildir lan, hani ben yıllarca yalnız gezmekten nefret ettiği için eşek gibi çevre yapmış bir insanım) saatlerce kitapçıları falan geziyorum, işte ne bileyim kafede oturup karşıdaki kız kesince egomu tatmin ediyorum, sonra arabaya atlayıp eve dönüyorum...

Nası yaşlandım var ya...

Ben bir kahve yapıp, plak koyayım, sen kendini biraz ötele...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder